Vi sender i løpet av et par dager ut en ny runde med fakturaer for kontingent. Alle fakturaene som sendes ut nå, er på 100 kr og gjelder for medlemskap fram til 31. desember i år. Rundt nyttår sender vi ut ny faktura, som gjelder hele 2014.
Grunnen til at vi sender ut kontingent som gjelder kun fram til nyttår, er for å tilpasse kontingenten til å følge kalenderåret. Detaljene om dette finner dere i kontingentvedtaket på årsmøtet (http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,15023.0.html)
De som får faktura nå er:
- Medlemmer som har hatt medlemskap som går ut i mai, juni, juli og august.
- Medlemmer som ikke betalte kontingenten i 2012, og derfor ikke har gyldig medlemskap.
- Noen medlemmer som har vært registrert i medlemssystemet, men av ulike grunner ikke har fått faktura før. (En bug i det gamle systemet, gjorde det mulig å være registrert som medlem, uten å få kontingentgiro.)
I tillegg sender vi en påminnelse til alle som har meldt seg inn de siste månedene, men ikke har betalt fakturaen som er tilsendt på e-post. Til sammen er det rundt en tredjedel av medlemmene som får faktura nå.
Vi har også gjort en adressevask, som gjør at en del som tidligere har fått giro til feil adresse, nå får den til sin registrerte hjemmeadresse.
Alle som er registrert med e-postadresse i medlemsregisteret, får faktura tilsendt på e-post. Dersom denne ikke blir betalt, sender vi en påminnelse som brevpost. Vi regner med at en del er registrert med mailadresser som de ikke bruker lenger, så dersom du savner faktura kan det være grunnen. Du får i så fall en faktura som brev når vi sender ut påminnelser.
De som ikke er registrert med e-postadresse, får faktura som brevpost. På fakturaen skal det stå brukernavn og passord som du kan bruke for å logge deg inn i Hypersys (https://norbrygg.hypersys.no/) og legge inn e-postadresse.
Dersom du får giro og mener det er en feil, ta kontakt med medlem@norbrygg.no.
Dersom du har meldt deg ut, men allikevel har fått faktura:
I det gamle medlemssystemet lå det en del passive medlemmer som var registrert, men ikke mottok kontingent. De fleste av disse skulle ha fått kontingent, men var feilregistrert (grensesnittet var litt plundrete og dette var en lett feil å gjøre). Disse medlemmene har nå fått faktura for kontingent.
Dessverre har en del medlemmer som aktivt har meldt seg ut satt passive på samme måte. Disse har også blitt aktivert og har fått faktura nå.
De dette gjelder kan ta kontakt med medlem@norbrygg.no for å få slettet medlemskapet skikkelig. Dersom faktura ikke blir betalt, blir også medlemskapet slettet, men først etter at vi har sendt en påminnelse.
Vi beklager denne feilen.